Romeo i Julia mają po kilkanaście lat, żyją w Warszawie w 2019 roku, zajmują się zabawą, miłością, niechęcią do rodziców.
Michał Zadara inscenizuje Romea i Julię, zderzając kanoniczny dramat z dzisiejszymi realiami. Nie przepisuje jednak sztuki Shakespeare’a, nie dodaje do niej
Romeo i Julia mają po kilkanaście lat, żyją w Warszawie w 2019 roku, zajmują się zabawą, miłością, niechęcią do rodziców.
Michał Zadara inscenizuje Romea i Julię, zderzając kanoniczny dramat z dzisiejszymi realiami. Nie przepisuje jednak sztuki Shakespeare’a, nie dodaje do niej swoich tekstów: dąży do maksymalnej wierności wobec oryginału. Główne role w spektaklu gra dwójka młodych aktorów: Julia Leszkiewicz i Julian Zbudniewek. Oboje są w wieku tytułowych postaci. Pozwala to uchwycić główny zamysł Shakespeare’a: pokazać, że świat kreowany na scenie przedstawiany jest z perspektywy nastolatków, którzy nie podporządkowali się jeszcze regułom świata dorosłych.
Romeo nie rozstaje się ze swoją deskorolką. W jaki sposób temat jazdy na deskorolce łączy się tematem miłości? Reżyser tłumaczy: − Podczas jazdy na deskorolce rzecz polega na tym, by znaleźć się w momencie równowagi między lotem a upadaniem − kiedy człowiek już się nie wznosi, a jeszcze nie upada. W tej króciutkiej chwili nieważkości można wykonywać triki − zadomawiając się tam, gdzie człowiek na co dzień nie ma prawa przebywać. Jest się na granicy dwóch przeciwstawnych sił i „ja” człowieka właściwie znika, bo to punkt niemożliwy. W codziennym życiu boimy się tego momentu, kiedy zasady zwykłego poruszania się są nagle zawieszone, na przykład gdy upadamy lub autobus gwałtownie zahamuje. Gdy człowiek jest zakochany, właściwie znika: traci poczucie swojego „ja” i musi, by ta miłość trwała, nauczyć się wszystkiego od nowa.
Michał Zadara – autor odważnych, bezkompromisowych, laboratoryjnie precyzyjnych scenicznych interpretacji klasyki dramatu (polskiego i światowego). Studiował teatr i politologię w Swarthmore College w Filadelfii, oceanografię w Woods Hole w Massachussetts, reżyserię w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie. Poza Polską pracował w teatrach w Nowym Jorku, Berlinie, Wiedniu i Tel Awiwie. Prowadzi zajęcia z dramaturgii retorycznej w Akademii Teatralnej w Warszawie, w roku akademickim 2019/2020 będzie honorowym profesorem w Swarthmore College. W STUDIO wystawił Sen srebrny Salomei (premiera 22.04.2018 - nagroda główna Jury Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2019).
Spektakl polecany w projekcie Klasa w Warszawie. Warszawa z klasą - szczegóły tutaj
Dominika Ostałowska
Marcin Pempuś
Natalia Rybicka
Mateusz Smoliński
Krzysztof Strużycki
Monika Świtaj
Rob Wasiewicz
Julia Leszkiewicz
Julian Zbudniewek
Feliks Ziomecki
Dominika Ostałowska
Marcin Pempuś
Natalia Rybicka
Mateusz Smoliński
Krzysztof Strużycki
Monika Świtaj
Rob Wasiewicz
Julia Leszkiewicz
Julian Zbudniewek
Feliks Ziomecki
AUTOR | William Shakespeare |
SCENARIUSZ I REŻYSERIA | Michał Zadara |
SCENOGRAFIA | Robert Rumas |
KOSTIUMY | Henriette Mueller |
REŻYSERIA VIDEO | Michał Januszaniec |
REŻYSERIA ŚWIATEŁ | Artur Siennicki |
INSPICJENTKA | Olga Karoń |
KIEROWNIK PRODUKCJI | Aleksandra Wiśniewska |
ASYSTENTKI REŻYSERA | Karolina Pawłoś, Agata Król |
ASYSTENTKA PRODUKCJI | Monika Balińska |
ASYSTENT KOSTIUMOGRAFKI | Mateusz Bidziński |
KIEROWNIK PLANU (VIDEO) | Magdalena Knapczyńska |
STATYŚCI W NAGRANIACH VIDEO | Mirosław Kołotusza, Urszula Kołotusza, Magda Dwurzyńska, Sebastian Dela, Kacper Dykban, Jan Łuć, Mikołaj Trynda, Oliwer Witek |
OPIEKA KASKADERSKA | Dawid Fajer |
W NAGRANIACH VIDEO UDZIAŁ WZIĘLI | Wojciech Malajkat, Barbara Wysocka, Michał Kruk, Sebastian Figat, Stanisław Brudny, Tomasz Nosinski |
KONSULTACJA MERYTORYCZNA | Mirosława Palak, Alina Synakiewicz (Grupa Ponton) |