fotografia na plakacie: Ireneusz Zjeżdżałka
Imię nie jest tylko imieniem, nie jest tylko ciągiem liter i sylab, ale opowieścią. Imię, z którym się urodziłem, Eddy Bellegueule, sprowadzało mnie do przeszłości i opowieści, której nie wybrałem i od której chciałem uciec
Édouard Louis
Spektakl
fotografia na plakacie: Ireneusz Zjeżdżałka
Imię nie jest tylko imieniem, nie jest tylko ciągiem liter i sylab, ale opowieścią. Imię, z którym się urodziłem, Eddy Bellegueule, sprowadzało mnie do przeszłości i opowieści, której nie wybrałem i od której chciałem uciec
Édouard Louis
Spektakl Anny Smolar zainspirowany powieścią „Koniec z Eddym” Édouarda Louisa przygląda się doświadczeniu systemowego ucisku i stawia pytanie o lojalność wobec korzeni i klasy społecznej.
Czy miałeś prawo opuścić swoją rodzinę?
Czy miałeś prawo uciec z miejsca, w którym się wychowałeś?
Czy miałeś prawo porzucić siebie?
Czy miałeś prawo wymazać swoje imię i nazwisko?
Czy miałeś prawo napisać, że byliście biedni?
Czy miałeś prawo czuć pożądanie do chłopców?
Czy miałeś prawo zmienić swój status społeczny?
W świecie opisanym przez Édouarda Louisa nie ma miejsca na inność i okazywanie słabości, a każdy objaw delikatności, ambicji czy marzeń o czymś więcej i byciu kimś innym znika pod ciężarem zmordowanych ciał i czerwonych cegieł, które razem tworzą scenerię małego miasteczka. Powrót Édouarda do historii dorastającego w biednej, robotniczej rodzinie Eddy’ego jest gestem emancypacyjnym. Służy wymazaniu tej osoby, która doświadczyła prześladowania i braku akceptacji ze strony otoczenia. Édouard dokonuje wymazania, aby móc napisać swoją opowieść od nowa.
Na podstawie książki:
„En finir avec Eddy Bellegueule”
Prawa autorskie © 2014, Édouard Loius
Wszelkie prawa zastrzeżone
Po raz pierwszy wydana przez Editions du Seuil w 2014r.
Premiera przeniesiona w związku z epidemią na 24 października 2020 (pierwotnie planowana 22 maja).
AUTOR | Édouard Louis |
ADAPTACJA I REŻYSERIA | Anna Smolar |
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY | Anna Met |
MUZYKA | Jan Duszyński |
REŻYSERIA ŚWIATŁA | Rafał Paradowski |
WSPÓŁPRACA DRAMATURGICZNA | Alicja Kobielarz |
KIEROWNIK PRODUKCJI | Justyna Pankiewicz |
INSPICJENTKA | Maria Lejman-Kasz |
ASYSTENT REŻYSERA | Filip Jaśkiewicz |
ASYSTENTKA SCENOGRAFA/KOSTIUMOGRAFA | Stefania Jabłońska |
ASYSTENTKI PRODUKCJI | Monika Balińska, Michelle Stolarek |
ZDJĘCIE NA PLAKACIE | Ireneusz Zjeżdżałka |
To prawdopodobnie najbardziej konsekwentny i zespołowy spektakl 2020 roku.
ONET.PL
Warto zapisać sobie ten tytuł na kartce i przykleić na lodówce, by zaraz po ponownym otwarciu scen naszych żwawym krokiem udać się do Studia i go zobaczyć.
WYSOKIEOBCASY.PL
To przedstawienie nie tylko opowiada historię, ale też opowiada o tym, jak się takie historie opowiada.
WYBORCZA.PL
SPEKTAKLE ODWOŁANE DO 31.01.2021 W ZWIĄZKU Z DECYZJĄ RZĄDU Z DN. 11.01.2021
SPEKTAKLE ODWOŁANE DO 31.01.2021 W ZWIĄZKU Z DECYZJĄ RZĄDU Z DN. 11.01.2021
SPEKTAKLE ODWOŁANE DO 31.01.2021 W ZWIĄZKU Z DECYZJĄ RZĄDU Z DN. 11.01.2021
SPEKTAKLE ODWOŁANE DO 31.01.2021 W ZWIĄZKU Z DECYZJĄ RZĄDU Z DN. 11.01.2020
SPEKTAKLE ODWOŁANE DO 31.01.2021 W ZWIĄZKU Z DECYZJĄ RZĄDU Z DN. 11.01.2021
SCENA || BILETY UDOSTĘPNIMY PO INFORMACJI O ZNIESIENIU OBOSTRZEŃ
SCENA || BILETY UDOSTĘPNIMY PO INFORMACJI O ZNIESIENIU OBOSTRZEŃ
SCENA || BILETY UDOSTĘPNIMY PO INFORMACJI O ZNIESIENIU OBOSTRZEŃ