KONIEC Z EDDYM

reż. Anna Smolar

SPEKTAKL

Powrót
fot. Bartek Warzecha

Koniec z Eddym

Zanim on zbuntował się przeciwko światu swojego dzieciństwa, świat zbuntował się przeciwko niemu. Eddy Bellegueule (po polsku Eddy Pięknagęba), młody gej z robotniczej rodziny, doświadcza upokorzeń zarówno ze strony kolegów, jak i własnej rodziny. Fantazjuje o urodzeniu się gdzie indziej i ucieka od życia pełnego biedy i przemocy. Ale czy można uciec od swoich korzeni?

 

Imię nie jest tylko imieniem, nie jest tylko ciągiem liter i sylab, ale opowieścią. Imię, z którym się urodziłem, Eddy Bellegueule, sprowadzało mnie do przeszłości i opowieści, której nie wybrałem i od której chciałem uciec
Édouard Louis

Spektakl Anny Smolar zainspirowany powieścią „Koniec z Eddym” Édouarda Louisa przygląda się doświadczeniu systemowego ucisku i stawia pytanie o lojalność wobec korzeni i klasy społecznej.

Czy miałeś prawo opuścić swoją rodzinę?
Czy miałeś prawo uciec z miejsca, w którym się wychowałeś?
Czy miałeś prawo porzucić siebie?
Czy miałeś prawo wymazać swoje imię i nazwisko?
Czy miałeś prawo napisać, że byliście biedni?
Czy miałeś prawo czuć pożądanie do chłopców?
Czy miałeś prawo zmienić swój status społeczny?

W świecie opisanym przez Édouarda Louisa nie ma miejsca na inność i okazywanie słabości, a każdy objaw delikatności, ambicji czy marzeń o czymś więcej i byciu kimś innym znika pod ciężarem zmordowanych ciał i czerwonych cegieł, które razem tworzą scenerię małego miasteczka. Powrót Édouarda do historii dorastającego w biednej, robotniczej rodzinie Eddy’ego jest gestem emancypacyjnym. Służy wymazaniu tej osoby, która doświadczyła prześladowania i braku akceptacji ze strony otoczenia. Édouard dokonuje wymazania, aby móc napisać swoją opowieść od nowa.

Na podstawie książki:
„En finir avec Eddy Bellegueule”
Prawa autorskie © 2014, Édouard Louis
Wszelkie prawa zastrzeżone
Po raz pierwszy wydana przez Editions du Seuil w 2014 r.

 

 

Twórcy

AUTOR

Édouard Louis

ADAPTACJA I REŻYSERIA

Anna Smolar

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY

Anna Met

MUZYKA

Jan Duszyński

REŻYSERIA ŚWIATŁA

Rafał Paradowski

WSPÓŁPRACA DRAMATURGICZNA

Alicja Kobielarz

KIEROWNICZKA PRODUKCJI

Justyna Pankiewicz

INSPICJENTKA

Maria Lejman-Kasz

ASYSTENT REŻYSERA

Filip Jaśkiewicz

ASYSTENTKA SCENOGRAFA/ KOSTIUMOGRAFA

Stefania Łosyk

ASYSTENTKI PRODUKCJI

Monika Balińska, Michelle Stolarek

ZDJĘCIE NA PLAKACIE

Ireneusz Zjeżdżałka

Recenzje

Mike Urbaniak / WYSOKIEOBCASY.PL

Warto zapisać sobie ten tytuł na kartce i przykleić na lodówce, by zaraz po ponownym otwarciu scen naszych żwawym krokiem udać się do Studia i go zobaczyć.

Dawid Dudko / ONET.PL

To prawdopodobnie najbardziej konsekwentny i zespołowy spektakl 2020 roku.

Witold Mrozek / WYBORCZA.PL

To przedstawienie nie tylko opowiada historię, ale też opowiada o tym, jak się takie historie opowiada.

Dominik Gac / TEATRALNY.PL

Ten spektakl daje widzowi coś, czego nie ma w książce – precyzyjnie i dokładnie tłumaczy jej tytuł.

Spektakle

 

KASA BILETOWA

w tygodniu: poniedziałek—piątek
czynna na godzinę przed spektaklem

 

w weekend: sobota—niedziela
czynna w godzinach 14.00–19.00
lub do rozpoczęcia spektaklu/wydarzenia

 

DYŻUR TELEFONICZNY

w tygodniu: poniedziałek—piątek
w godzinach  12.00–18.00

 

telefon: +48 505 106 891
email: bilety@teatrstudio.pl

 

 

BILETY ONLINE

Bilety na spektakle → dostępne online bez dodatkowych prowizji.

 

 

 

WJAZD / PARKING

ograniczenia w związku z budową MSN

 

 

STUDIO teatrgaleria

Pl. Defilad 1
Pałac Kultury i Nauki
00-901 Warszawa

Organizatorem Teatru jest m. st. Warszawa.

Strona STUDIO teatrgalerii wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.
Wyrażam zgodę